عکس پیش‌فرض نوشته

Nexus-7-News

نبرد تبلت ها تا چند مدت دیگر بسیار داغ تر میشود. شرکت اپل اولین شرکتی بود که به صنعت ساخت تبلت اهمیت داد و به عنوان شکست خورده تبلت را به iPad به یکی از محبوب ترین فناوری ها تبدیل کرد اما اکنون که تنها چند ماه از معرفی تبلت جدید مایکروسافت نمی گذرد، شرکت گوگل نیز به طور کاملاً رسمی وارد بازار تبلت ها شد.

مدتی پیش شرکت گوگل تبلت خود را موسوم به Nexus 7 (که در مطالب قبلی به بررسی آن پرداختیم.) به طور رسمی معرفی کرد. این تبلت اولین محصول سخت افزاری گوگل در بازار تبلت هاست. بیشتر تبلت های امروزی از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند و گوگل به عنوان سازنده این سیستم عامل، پیش از این هیچ تبلتی نساخته بود و به همین علت Nexus 7 می تواند یک محصول متفاوت و جذاب تر در کنار رقبای خود محصوب شود.

تبلت Nexus 7 یک تبلت در اندازه متوسط محسوب میشود. این تبلت به یک نمایشگر 7 اینچی مجهز است. در حالی که بسیاری از تبلت های امروزی از جمله تبلت های محبوب اپل از این تبلت بزرگترند. نمایشگر این تبلت یک نمایشگر چند لمسی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است. چگالی پیکسل در این نمایشگر 216 پیکسل در هر اینچ مربع است.

این تبلت از پردازنده Nvidia GeForce ULP با 12 هسته و فرکانس کاری 416 مگاهرتز به عنوان پردازنده گرافیکی این تبلت در نظر گرفته شده است. این تبلت با بهره مندی از جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید با عنوان Jelly Bean یا لوبیای ژله ای ارائه می شود.

باتری توانمند آن یکی از ویژگی های مهم این تبلت جدید است. این تبلت به یک باتری 4325mAh مجهز است و میتواند 10 ساعت فیلم با کیفیت HD را بدون نیاز به شارژ مجدد نمایش دهد.

در کنار فناوری های خیلی خوبی که در این تبلت به کار گرفته شده است، گوگل گاهی هم برای ارزانتر تمام شدن تبلت خود از فناوری های معمولی تر استفاده کرده است. به عنوان مثال این تبلت به دوربین پشتی مجهز نیست و دوربین مقابل دستگاه نیز تنها 1.2 مگاپیکسل است. البته عموم تبلت ها دوربین های خیلی خوبی ندارند اما بیشتر آنها در دو طرف دستگاه دوربین دارند. گوگل همچنین برای Nexus 7 از فناوری های بیسیم Bluetooth و Wi-Fi b\g\n بهره می برد اما این تبلت از فناوری 3G پشتیبانی نمیکند؛ فقدان 3G میتواند برای بسیاری از کاربران تبلت در کشورهای مختلف جهان (البته به استثناء ایران) ضعف بزرگی محسوب شود. این تبلت 7 اینچی 340 گرم وزن دارد و از نمونه های نسبتاً سبک در مقابل دیگر رقبای خود محسوب میشود در حالی که تمام تبلت های اپل بیشتر از 600 گرم وزن دارند. این تبلت 199 دلار قیمت دارد.

مدیر عامل گوگل پس از این که تعداد کاربران اندروید از کاربران ios پیشی گرفته عنوان کرد که برای بیشتر شدن این فاصله گوگل خود به ساخت تبلت روی خواهد آورد.

خوب است بدانید اپل نیز برای جلوگیری از این اقدام، برنامه های تازه ای در پیش گرفته است. مهم ترین اقدام اپل ساخت تبلتی کوچکتر و البته ارزانتر خواهد بود. در حال حاضر تنها زمزمه هایی از ساخت این تبلت شنیده میشود ،قیمتی پایین خواهد داشت و همانند تبلت گوگل، 7 اینچی خواهد بود اما اپل بر خلاف میل و مرام نامه خود، نمایشگری معمولی تر روی آن قرار میدهد تا بتواند از نظر قیمت با محصولات دیگر رقابت کند.

این آموزش بیش از ۳ سال قبل ارسال شده و اکنون در لیست به‌روزرسانی‌های سایت قرار دارد. اگر پیشنهاد یا انتقادی برای بهبود آموزش دارید، خوشحال می‌شیم به ما اطلاع بدهید.