عکس پیش‌فرض نوشته

هوش مصنوعی شما را بهتر میشناسد.

موتور های ارائه پیشنهاد این روزها کم نیستند و جالب آن که با استقبال زیادی نیز از طرف کاربران رو به رو شده اند. یکی از این موتورها که قرار است به زودی به بازار عرضه شود ؛در دستگاه های مبتنی بر ios و پس از آن در آندروید راه اندازی شود، Saga نام دارد که توسط شرکت تازه تاسیس A.R.O. تولید و طراحی شده است … .

Saga را میتوان شبیه به پروژه Siri دانست که کاربران ios با آن آشنا هستند. البته به جای آن که از این نرم افزار مانند Siri سوال بپرسند یا به آن وظایفی را محول کنند، Saga در پشت صحنه سیستم عامل دسگاه کاربر به ردیابی مجموعه رفتارها، موقعیت جغرافیایی وی مشغول است و با این اقدامات در رابطه با سلایق کاربر آموزش میبیند تا بتواند هوشمندانه پیشنهادهایی را در رابطه با این که چه کارهایی را کاربر میتواند انجام دهد ،ارائه کند.

مدیر عامل A.R.O. شخصی به نام “اندی هکل” است که در کارنامه خود Swingly را که یک موتور پاسخ گویی مبتنی بر NLP یا پردازشگر زبان طبیعی است، دارد که در سال 2010 معرفی شده است.

نحوه کار Saga در یک نکته خلاصه میشود و آن به اشتراک گذاری موقعیت کاربر است. این همان مسئله ای است که در پروژه های مشابه مانند Intro، Banjo، Sonar یا Like دیده میشود. این دسته از نرم افزارها یک هدف را دنبال میکنند و آن ایجاد شبکه ای از کاربران است؛ چه با هدف کار و تجارت باشد یا شخصی و خصوصی.

اما Saga را بیشتر با Foursquare مقایسه میکنند که اخیراً تغییر رویه داده و به یک موتور ارئه پیشنهاد تبدیل شده است. Foutsquare توانسته گرافی از مکان هایی را برای کاربر ایجاد کند که به ارتباطات اجتماعی و تاریخچه ملاقات های وی وابسته ایت. Saga چنین هدفی را با روشی دیگر دنبال میکند. ردیابی موقعیت ،موتور ارائه پیشنهاد و Gamification سه جزء اصلی در نرم افزار Saga هستند. Gamification در حقیقت نوعی روش در استفاده از فناوری های طراحی، تفکر و مکانیک موجود در بازی ها است که به منظور بهبود محتویات غیر از بازی از آن ها استفاده میشود.

بر خلاف Foursquare که باید باز شود تا خدمات خود را ارائه دهد، Saga در پشت زمینه کاربر را ردیابی میکند و اگر اجرا شود به او میگوید که چه میزان از زمان خود را تا آن لحظه در موقعیت خود سپری کرده و یا چند باز به آن موقعیت رفته است.

Saga همچنین حدس میزند که کاربر در حال انجام چه کاری در آن موقعیت است و اگر حدس آن غلط باشد کاربر میتواند آن را اصلاح کند. پس از آن به کاربر در این رابطه با این که چه کاری در آن موقعیت موتواند انجام دهد، پیشنهاد میکند.

از این رو برخی از تحلیل گران این نرم افزار را نزم افزاری برای گذشته،حال و آینده هم ارزیابی کرده اند.

این آموزش بیش از ۳ سال قبل ارسال شده و اکنون در لیست به‌روزرسانی‌های سایت قرار دارد. اگر پیشنهاد یا انتقادی برای بهبود آموزش دارید، خوشحال می‌شیم به ما اطلاع بدهید.